Diskuse

 

Seznam témat    Založit nové téma        Sbalit příspěvky

 

 

 

Oprava silnice v Pržně

Autor: Muž

Založeno: 13.06.2018, 09:14
Odpovědí: 2

Dobrý den,
prosím o informaci někoho znalého postupu opravy silnice v obci Pržno.
Vím, že pan starosta informoval v regionálních novinách o dvou metodách opravy vozovky.
Přesto by mne zajímalo, proč je v obci Pržno jedna polovina silnice 1. vrstvou již zaasfaltována a
ve druhé se kope od kravína směrem do centra obce výkop. Proč musí být tak hluboký?
Další poznatek: silnice ve Frýdlantu byla sfrézovaná až později a již na převážné části vozovky jsou oboustranně
položené obě asfaltové vrstvy.

Děkuji za odpověď
Novobilský

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Oprava silnice v Pržně

Autor: Muž

Založeno: 13.06.2018, 15:40

Dobrý den,

než dorazí fundovaná odpověď, tak jen stručně z toho, co vím.
Výkop se provádí z důvodu sanace a doplnění podkladních vrstev, aby bylo dosaženo požadované únosnosti v celé šíři vozovky.
Ve F.n.O zřejmě nebylo nutno provádět tyto činnosti.
Jakmile budu mít odpověď od stavbyvedoucího, objeví se zde.

S pozdravem
Petr Blokša

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Oprava silnice v Pržně

Autor: Muž

Založeno: 19.06.2018, 09:56

Dobrý den,
zde je vyjádření stavbyvedoucího zhotovitele k vašim dotazům:

19.6.2018
Dobrý den pane starosto,

v části obce Pržno, kde se provádí hloubková sanace je neúnosné podloží. Proto se provádí jeho výměna. To samé platí pro část mezi Janovicemi - Baška hřbitov a v úseku před Frýdlantem okolo "AVE". Poté může teprve následovat recyklace podkladní vrstvy s následnou pokládkou ložné živičné vrstvy.

Snahou bylo provést v počátku stavby co nejvíce úseků, ve kterých není sanace potřebná, aby mohla být provedena ložná živičná vrstva. Bohužel jsme příslušnými úřady limitování v počtu a délce jednotlivých úseků a následnou technologickou pauzou po recyklaci za studena, při které je požíván cement.

Co se týče Frýdlantu, tak zhruba polovina byla již frézována v měsící dubnu jako první v celém úseku stavby a zbylá část v květnu. V části Frýdlantu se neprováděla zdlouhavá recyklace ani sanace podloží. Navíc se podařilo centrum města přes víkend uzavřít, spojit jednotlivé úseky a tím značně urychlit finální pokládku živičných vrstvev. Dalším faktorem je plánovaná uzavírka železničního přejezdu od 2.7.2018 a s tím spojené vedení objízdných tras po opravené komunikaci.To ale neznamená, že bylo město nějakým způsobem upřednostněno. Jak už jsem zmínil, co se týče rychlosti výstavby mimo Frýdlant, jsme limitování zejména počtem jednotlivých úseků a nutnou následnou technologickou pauzou.

Práce probíhají dle HMG a v současné době je alespoň ložná živičná vrstva provedena na více než polovině komunikace stavby. V současné chvíli se upřednostňuje centrum obce a je snahou, aby strana ve které se provádí sanace byla počátkem července v ůseku křižovatka Lubno - Kravín sjízdná již po nové ložné živičné vrstvě. Včera se provedl další úsek recyklace v obci, pokud se podaří dokončit sanaci počátkem příštího týdne, bude ihned následovat recyklace zbývající části obce.


S pozdravem



Radek Plecák
stavbyvedoucí PJ Karviná

STRABAG a.s.
dopravní stavitelství
odštěpný závod Morava

Odpovědět na příspěvek